dilluns, 16 d’abril del 2012

Celebrem el Sant Jordi en família

Per Sant Jordi es regalen roses i llibres perquè és la diada del llibre a Catalunya. A les escoles, sovint amb representacions teatrals o llegint contes, recordem la llegenda de Sant Jordi i el drac.

En aquesta diada podem comprar llibres per a tota la família, per grans o petits. Volem animar a explicar contes i llegir llibres no només per aquesta diada sinó tot l’any i des del departament, recalcar la importància dels valors en l’educació i en el que llegim i expliquem a través dels contes.

Us podem recomanar els contes que vam penjar en el bloc de març referits al valor de l’esforç per a mainada i també altres contes que inclouen el valor de la coeducació o igualtat entre gèneres, a més del civisme, la responsabilitat, el diàleg, entre altres; perquè en aquesta diada els tinguem en compte a l’hora d’escollir un conte amb valors per educar els nostres fills/es.

I per aquells grans que tinguem més ganes d’aprendre coses o per a recarregar piles sobre l’educació en família també volem recomanar bibliografia amb motiu d’aquesta diada, relacionada amb la tasca d’educar en valors i amb intel·ligència emocional.

Bibliografia:

Contes per nenes i nens

Relacionats amb el Civisme:
En Teo descobreix les bones maneres: hàbits de civisme i urbanitat. Il·lustracions: Violeta Denou; textes: Isabel Martí, Modes Garcia. Barcelona Timun Mas 1995.
En Tonet i en Tinet són molt ben educats: bon dia, per favor, gràcies, Delval, Marie-Hélène Barcelona, Combel, 2003.
Tino el cochino. Roberts, David, Barcelona, RBA, 2005.
Una tarda al parc. Río, Carmina del Barcelona, Salvatella 2003.
Per què no puc fer el que vulgui? Brenifier, Oscar, Barcelona Estrella Polar, 2010.

Coneixements:
La meva llibertat i la dels altres, Labbé, Brigitte, Ed. Cruïlla, 2004.
Valors per a la convivència Pujol, E. Ed. Parramón, 2003.
Qué és la convivència? Brenifier, O. Edebé, 2007.


Responsabilitat:
Volem ser responsables, Carmina del Río, Editorial Salvatella 2003.

Contes relacionats amb la Coeducació:
La cenicienta que no quería comer perdices. López Salamero, Nunila Barcelona: Planeta, 2009.


Coneixements:
Noies i noies, la igualtat. Louart, Carina. Barcelona: Estrella Polar, 2009.
Els nens i les nenes, Labbé, Brigitte, Ed. Cruïlla, 2003.


Comunicació pares-fills
Com abordar els petits i els grans conflictes quotidians: Què puc fer?, Miguel C. Martínez López Ed. Grao, 2007.
Fem les paus: mediació 3-6 anys, Maria Carme Boqué Torremorell Ed. CEAC, 2005.

Esforç
Normas Educativas Para Padres Responsables Nan Silver Ed. Oniro, 2001.

Fills autònoms i responsables: una fita dels pares, Susanna Arànega Español, Rosa Guitart Aced, Ed. Grao, 2005.

Intel·ligència emocional
Educación Emocional: Programa de actividades para E.S.O. Pascual, V. Y Cuadrado, M. Ed. Praxis, 2001.
Educar adolescentes con inteligencia emocional. Elías, M. Tobías y Friedlander, B. Ed. Debolsillo, 2003.
Educar las emociones y los sentimientos. Segura, M. y Arcas, M. Ed. Narcea, 2003.
Inteligencia emocional infantil y juvenil. Lantieri, L. Ed. Aguilar, 2009.



Metodologia coaching:
La intervención estratégica en los contextos educativos, Andrea Fiorenza, Giorgio Nardone, Barcelona, Herder, 2008.
Niños y adolescentes difíciles Andrea Firoenza. Barcelona, RBA Integral, 2003.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada